En bra dag!

Jag har hört att ljus är energi.

 

Nu har solen visat sig i ett par dagar. Fågelsången har kommit till liv och jag har fått njuta av den första vindstilla värmen på vår klockrena söderbalkong!

 

Igår hade jag den bästa dagen. Ni vet, en sån dag när man sitter hemma hela dagen och spelar Heroes (trean, vad trodde ni?) med sin sambo. Fast man har lite dåligt samvete för att man inte njuter av våren. Man öppnar balkongdörren. Känner sig ändå lite duktig eftersom man äntligen får fatt på sin körskola. De förstod mig och trodde på mina storslagna planer, tack esteter för tipset! Får tag på mor och far i olika sammanhang.

 

Vissa måste göra massa saker för att känna sig nöjda och glada. Jag mår nog bäst av att bara vara hemma, vara äcklig, och inte ha något som man måste stiga upp för att göra.

 

Fast utan denna dag, idag, torsdag, hade nog gårdagen dragit sig åt att inte vara en perfekt dag trots allt. Jag tror att jag måste göra duktiga saker ibland ändå för att ha det ritktigt bra. Fast roliga, duktiga saker då.

 

Nu är jag på väg hem från skolan. 15.15. Jag har kanske inte gjort allt som jag hade tänkt, men mycket av det plus några andra kvalitativa människokontaktsaker. Jag har mixat och arrat om My Summer Love litegrann. Det mesta hade jag gjort innan, men detta behövdes för att jag ska kunna lägga bra demosång inom en bra framtid. Med en sångerska. Två sådana, har jag genom min mor, träffat idag. Den ena har fått ett litet MF-studiebesök på eftermiddagen och varit glad och intresserad av mitt "jobb". Hon tar gärna på sig demouppdrag och sådana personer kan man ju inte få för mycket av!

 

Mor ja, vi har lunchat idag. Väldigt trevligt, men som alltid lite för kort. Hon fick sin bok som jag köpte i Sthlm sist, "Kaxiga Fåglar" eller vad den hette. Det stod "mor" på den så jag kunde inte låta bli. Hon blev glad:)

 

Snart kommer jag hem och då ska jag byta om, spela innebandy, duscha fortsomattan för att sedan dra mig mot Falköping och ett lugnt och trevligt tidningsjobb. Estradpoesi. Efter detta ska far hämta mig, så ska jag köra till Skövde, så ska vi handla för 300 kronor på Maxi så vi får köpa billig lax samt köpa stolar och bord till vår vårbalkong på Clas Ohlson.

 

Det finns mycket som kan gå fel, eller mindre bra. Men det kommer i vilket fall bli en väldigt både mänskligt och tekniskt sett produktiv dag, och sådana måste även jag blanda in i mitt liv även om det är skönast att bara vara hemma och mysa. Även om det var väldigt nära att jag bara struntade i allt jag hitills gjort denna dag för att bara vara hemma och fortsätta på vår påbörjade Heroesbana.

 

Vår är mys!

 

Frey

 

PS: Väl hemma blev det lite Heroesmys ändå! Men nu är det sova som gäller! DS.



Kommentarer
Postat av: maja

sötsöt!

2009-03-27 @ 20:38:36
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: maja

men vad duktig du är då?? och det var förskräckligt vilken söt anna! bäst för henne att hon fjäskar ordentligt för dig nu när du saknar din söta syster så förfärligt mycket! tittade du ordentligt i backspeglarna? cd:n ligger nog på storarumsbordet (eller ja, den gjorde det sist men det kanske har blivit städat...) och skyltpappret vettikatten...hm... kanske bredvid min kudde eller nått....

2009-03-29 @ 14:07:03
URL: http://screenager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0