...These are the days of our lives

Godkväll.

De senaste dagarna har jag börjar inse att om man på ålderns höst skulle se mitt liv i retrospektiv, så borde den tid som är nu vara på topplistan över de bästa perioderna.

Att bli sambo med Anna i Skövde var nog 2008 års mest efterlängtade och smarta beslut. Att ha varit ihop så länge innan vi flyttade ihop har nog varit en bidragande orsak till att allt har fungerat så bra. Efter snart 3,5 år känns förhållandet bättre än någonsin. Precis som jag tycker min kära sambo att det bästa i livet är att vara hemma och mysa. Nu är jag hemma, och jag myser nästan hela tiden. Visst har jag mycket hemarbeten i skolan och så, men allt känns nyttigt och värdefullt, och det är ju ändå detta jag vill göra!

Appropå skolan så är den väldigt givande för mig. Arbetsbördan styrs totalt av ambitionsnivån, som jag försöker hålla högt, just nu framför allt när det gäller låtskrivande. Jag väntar bara på att spara mer pengar så att jag kan bygga en liten studio i lägenheten och slippa åka till Skara lika ofta (vilket i nuläget inte är mer än 3 heldagar i veckan).

Vi har ett väldigt vuxet, trevligt och parigt sällskapsliv. Förra veckan hade vi besök onsdag, torsdag, lördag och söndag samt var själva och hälsade på vänner på fredagen. Det har inte varit några stora grejer, utan tämligen spontana möten med förhållandevis få människor. Även om det är ännu trevligare med stora, planerade tillställningar är det en väldigt skön form av sällskapsliv. Ser nu fram emot tacokvällen på fredag!

Mina jobb är lite halvobefintliga i nuläget då jag har så mycket annat att göra. Båda är dock väldigt bra för att dryga ut den knapra studentekonomin. Frilansjobbet är dessutom ofta kreativt inspirerande. Söndagarna trivs jag fortfarande med att jobba på Dalenium ibland, för mig har de dagarna en förmåga att sovas/latas bort annars.

Inför den nya månaden hade jag några löften om saker jag kulle försöka ta tag i för att göra ännu mer av mitt liv!

  • Börja spela innebandy
  • Börja med körkortet ordentligt
Innebandyn kommer, med lite tur, faktiskt igång redan den här veckan. Kul!
Körkortet är en svårare nöt, det är tänkt att jag ska börja ta körlektioner på förmiddagarna då jag börjar skolan efter 12 de två dagar jag har lektioner. Sedan ska jag börja läsa teoriboken istället för min Bonniers Världshistoria på kvällarna. Nu kommer dock kurslitteratur i vägen då jag ska läsa ut en hel bok tills om en vecka! Ovanligt hårt för att vara MLP. Men jag ska försöka...snart...

Åtgärderna som ska vidtagas sjukdomsmässigt har inte kommit igång än, och jag är lika glad för detta som för att det fortfarande är några månader kvar tills första medicinuttaget innan nästa högkostnadsskydd sätter in. 1800 spänn är inte kul, men man får se det som positivt att man bor i Sverige och hoppas att regeringens reglering av apoteksmonopolet inte innebär högre kostnader för mig som knaprar i mig piller för många tusen varje månad!

Snart blir det New York med älsklingen! Ska bli väldigt roligt. Uppdateringar kommer.

Frey

Kommentarer
Postat av: Cilla

Ni är så söta du och Anna :) o erat mysiga hem återspeglar era fantastiska personligheter!

Oj, vilket kärleksbrev det här blev nu då :P det jag ville ha sagt med detta är att ni är ett par underbara vänner och jag är riktigt glad över att ha er i min umgängeskrets :) ses på fredag!

2009-02-02 @ 22:15:39
URL: http://cejojo.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Frey, din blogg är en gåta! Verkar som inläggen kommer och går litegrann...Jo det här med att svara på kommentarer, jag har inte upptäckt något bra sätt så vi kan ju fortsätta så här:)

2009-02-03 @ 21:09:51
URL: http://neaaa.blogg.se/
Postat av: maja

Vad vuxen du är! Synd att du inte har körkort! Hihi... har jag fortfarande körkortsboken hemma eller har du lagt vantarna på den? Teoriprogrammet är ju också en höjdare. Har du kört mycket på sistone? Nä? Jag fick en gratis Farbror Joakim-tidning idag!!! Fast på franska då. :D:D

2009-02-06 @ 21:03:40
URL: http://screenager.blogg.se/
Postat av: maja

när blir det NY förresten????

2009-02-06 @ 21:04:04
URL: http://screenager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0