Hej i vintertid

Hej.

Nu tänkte jag skriva ett sådant där vanligt inlägg om vad jag håller på med när jag inte kommenterar melodifestivalen. Ni vet, ett sådant där inlägg som normala bloggare skriver var och varannan dag!

Jag har inte börjat ta körlektioner än. Fy. Jag har börjat läsa i teoriboken lite. Det ser inte bra ut för detta februarilöfte. Fast idag har jag vart med på innebandyn för andra gången! Det var jätteroligt, och det gick mkt bättre denna gång (kanske för att jag inte var sjuk). Hoppas att jag slipper ha träningsverk tills på måndag.

I skolan har jag hitills denna termin några klara låtar. En storslagen och lagom tårdrypande Frey-ballad (som jag skrivit med min klasskamrat Anette) som heter... Äsch, jag tror inte den har någon titel. Men den har en snygg melodi och ackordsföljd, samt använder temat "torn sheets" väldigt ofta. Detta är ju då förstås till Live Music-kursen, del två som jag läser hela terminen. Hit har jag och Ojanen också knåpat ihop en läbbig sak, titulerad Head. Ojanens snedstämda bitcrusherbas och onda ultrabeatkomp samsas med min mest galna text hitills. Lite Freddy Kreuger goes När Lammen Tystnar.

Denna veckas uppgift i Kindbomkursen populärmusikkomposition är att göra en radiospot med ljudlogotype. Detta har jag och kamraten Simon snickrat ihop med röst av hans proffsspeaker. Den första uppgiften iår var dock att skriva en svensk text, vilket jag inte riktigt gillar. Vi skulle dessutom skriva den på en halvtimme och "bara skriva det som kom upp i huvudet". Jag har som sagt grymt svårt för svenska texter, det blir väldigt utelämnat och antingen för pretentiöst eller bara oseriöst. Men nu lyckades jag göra något som i alla fall bytte lite mellan dessa inom låtens ramar. Det blev en liten vardagsbetraktelse om att man vänjer sig vid allt, och att allt till slut blir någon form av vardag. Sedan skulle vi naturligtvis tonsätta och göra en produktion, vilket var väldigt svårt eftersom jag inte hade tänkt på någon speciell genre när jag skrev texten. Det blev till slut någon form av modern dansprodd, fast lite fjantigare, komplett med dålig autotunesång från undertecknad. Kanske läggs ut på min myspace någon gång... Vardagsliv, hette denna.

I övrigt var jag och Anna nyss hemma hos Cilla och åt scones och drack te. Mycket trevligt. Imorgon blir det cocktailkväll och på lördag Gustavs uflyttningsfest. Det är modiga saker han tar sig till den lilla pojken, bara att önska lycka till!

Nästa vecka har jag tänkt hinna med att hälsa på min mor, samt åka till Stockholm och hälsa på Annas familj, ska bli mycket trevligt!

Det är kallt och fint. Det känns faktiskt ganska bra. Jag har inte tröttnat än.

Och det blir ljusare!

Frey

Kommentarer
Postat av: carja

Fint med en vardagsbetraktelse i dessa eurovisionstider.

Vart tar Gustav vägen? Har han en blogg?

Hi, Hi.

//SM

2009-02-20 @ 18:33:47
Postat av: emeli

TA KÖRLEKTIONER! och du är så Sambo med stort S så att man vill ju bara nypa er i kinderna båda två. och detta var självklart från din allra käraste syster som lånade emelis dator. :D tummen ur röven och ring en körskola NU!

2009-02-20 @ 19:08:24
URL: http://maisouii.blogg.se/
Postat av: maja

"hej i vintertid" förresten? jag och emeli lunchade på min balkong förut, jag hade linne på mig :D ang projektresa, den vi hade att välja på gick till lyon och den dissade vi. :P men vi ska göra lite andra roligheter!

2009-02-23 @ 17:52:01
URL: http://screenager.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0