Gott nytt snart - Man vänjer sig

Här sitter jag nu i nyårsafton 2008:s första skälvande timmar. För det ena försöker jag på att skriva en rapport till mitt projektarbete så länge att jag storknar; För det andra försöker jag vara uppe så länge att jag orkar vara vaken vid nästa tolvslag också.

Idag har jag, sötsambo, sötsyster, sötmor och Ove ätit mat. Det var mycket trevligt och jag tycker att det är fantastiskt bra fjäsk/present av honom att bjuda på fin mat. Det var ännu mer lyckat än förra gången. Jag börjar nog vänja mig vid att föräldrar och deras nya partners har en annan roll än vad jag är van vid.

Förutom att jobba jättemycket har jag sedan jag kom hem från Varberg även varit på Hulegården och träffat Far och Häng Mig (Hon skall heta Li nu) i deras naturliga miljö. Det var ganska gulligt men naturligtvis väldigt konstigt. Jag börjar nog vänja mig vid konstiga saker som inte är som de en gång brukade.

Julen har jag som sagt firat i Varberg. För första gången jag kommer ihåg var jag inte hemmahemma. (Även om hemma numera är på en annan plats). Sambons familj och morföräldrar var så oändligt gulliga så att jag baxnade och det traditionsbundna julfirandet på Sveriges framsida var nog just vad jag behövde. Jag bytte bara en mening utav ordet traditionell till en annan. Man vänjer sig. Jag åker gärna dit igen. Och min grönkål blev en succé. Jag är stolt.

Jag trivs jättebra i mitt nya hem och det känns som att vissa saker ser bra ut inför det nya året. Man vänjer sig!

Gott nytt.

Frey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0