Dumma Naiva Frey i Julstressen!

Godkväll.


Jag hade tänkt att inte klaga alltför mycket i min blogg. Jag tenderar nämligen att göra så; Och med en blogg tänkte jag att det är lätt att bara skriva av sig när man är förbannad. Nu går jag emot mina principer.


Denna dag denna dag.


Julstressen har slått till. Jag var lite seg i starten, nu har jag börjat tvinga igång julstämningen med julmusik, lussekatter och kolaknäckte. Det känns nästan lite som om det skulle kunna vara jul om en vecka eller två.


Västra Götalandsregionen bråkar naturligtvis med mig; Trots att dumma naiva jag redan har betalat in alldeles för mycket till de sedan min vård inte var fri längre. Sedan förstår man ju att kärringar som arbetar på regionens fakturaenhet är just precis sådana kärringar som har fått den allra värsta livslotten och har den absolut sämsta personligheten som går att hitta.


Sedan har dumma naiva jag fått hit far med garantipapprena till min väldigt dåliga mobil som behöver åtgärdas på vissa punkter, (t ex brukar ca 1 av 5 sms som jag skickar komma fram, om jag får betala för alla? Ni vet nog svaret; Naturligtvis).

Det tråkiga var ju att jag själv inte kunde ta emot det, sambo var mitt uppe i storstädning för att förbereda för att familjen hennes skulle komma och hjälpa oss röja upp/fixa i ordning saker här i lägenheten. Nu verkar det ju inte bättre än att de slängt papprena. Det var ju synd!


Duma naiva jag har litat på folk, har trott att de ska kunna få hem mina gitarrer från USA, som de sagt. Som vanligt går ingenting om man inte gör det själv (även om det brukar bli fel då också). Så nu är människor som jag i min tur har lovat saker sura på mig, och människorna omkring mig. Vilket de i sin tur tycker är oerhört jobbigt. Så det blir väl bara att skeppa över dyrgriparna med fucking UPS för typ 1500 dollar. Det är ju pengar som jag har.


Det sista går kanske att få något bra ur. Jag och sambon har räknat ut att det bara kostar ett par tusen extra att åka på weekend till NY och hämta hem de. Det är ju pengar som vi har:)


Jag tror att anledningen till att jag blir mer och mer sugen på att jobba heltid till hösten är att det är skönt att inte behöva tänka på pengar. Mer än på "vilken fet lön jag fick, vad ska jag unna mig nu?". För visst skulle jag kunna skita i ovanstående problem med obegränsade tillgångar?


Och så krånglar fucking internet så jag får skriva på fucking Word.


Bra saker!


Och jag har inte ens börjat med fucking SJ. Det är klart att sista minuten-biljetter inte existerar i julhelgen, och att sedan biljetterna kostar multum det är inte heller konstigt. Jag skulle ju vara dum och naiv om jag skulle tro något annat? Men att jag inte kan utnyttja mitt flerkommunskort som gäller till Alingsås bara för att det bara är avstigning i Alingsås och man därför inte kan köpa biljett därifrån! Tåget var redan bestämt av resten av klanen så... (SJ:s hemsida tar jag förstås gärna en diskussion med om någon vill)


Som vanligt finns det massa bra saker. Vi ska till Varberg imorgon, jag ser fram emot en klassisk jul, även om den ät ny för mig. Jag kokar grönkål i present. Jag har köpt fina klappar idag (jag måste köpa mer imorgon). Jag har hittills lyckats ignorera totalt att jag måste skriva projektarbetesrapporten på minst 25 sidor innan den 2:a januari. (Synd att dumma naiva jag litade på att min projektledare skulle kunna lägga över referensrapporterna på mitt dumma, dyra, fina USB-minne men inte har lyckats verkar det som (Kan i sin tur bero på fucking Windows Vista som alltid försöker formatera skiten (På mac formaterar man aldrig, det förstör bara saker på dessa underverk. Synd att jag inte har några pengar att köpa en med))).


Julefrid!


Puss och Kram.


Kommentarer
Postat av: sandra

Hahaha! Du förgyllde min morgon! Julefrid, hahaha.

2008-12-23 @ 08:22:29
URL: http://kingjeremy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0